top of page

Color Courses

E-learning ervaring

Cliënt
Leerlingen

Bedrijfspersoneel

Type

E-learning, Gamification

Jaar

2018-2019

Een aantrekkelijk geïllustreerd verhaal met een laagje interactie en gamficatie!

Hoe til je traditionele e-learnings naar een hoger niveau? Dat is wat we voor AkzoNobel wilden doen.

We hebben een breed scala aan onderwerpen behandeld, zoals de perceptie, het mengen en de betekenis van kleur. Al deze onderwerpen werden verwerkt in een aansprekend en volledig geïllustreerd verhaal dat het allemaal gemakkelijker maakt om te begrijpen en te onthouden. Gecombineerd met een laag interactie en gamification voor een plezierige ervaring.

Na onderzoek naar de doelgroep en hun mindset wanneer ze een e-learning ingingen, beschreven we hun ervaring en hoe ons herontwerp van de e-learning hun gedrag zou verbeteren.


Het doel was om de inhoud persoonlijker te maken. Er is een verschil tussen te horen krijgen wat kleuren kunnen doen en er zelf mee kunnen experimenteren. Dit soort activiteiten hebben we aan de e-learning toegevoegd. We maakten een combinatie van feiten en verhalen met activiteiten.

Experimenteer met kleur

Het ontwerpen van een leerervaring is een iteratief proces. Naast het onderzoeken van de doelgroep en het aanpassen van de inhoud aan hun behoeften, is het net zo belangrijk (of zelfs nog belangrijker) om e-learning aantrekkelijk te maken door middel van visuals, storytelling en interactiviteit.



We gebruiken storyboarding om de volledige e-learning te schetsen met behulp van ontwerpsoftware, voornamelijk Adobe XD, waarbij we discussies met klanten faciliteren. Daarna ontwikkelen we een look & feel die past bij het doelpubliek en het project, waarbij we iteratief te werk gaan tot alle stakeholders, inclusief de lerenden, klanten en wijzelf, tevreden zijn.

Van schets tot ontwerp

Hoe til je traditionele e-learnings naar een hoger niveau? Dat is wat we voor AkzoNobel wilden doen.

We hebben een breed scala aan onderwerpen behandeld, zoals de perceptie, het mengen en de betekenis van kleur. Al deze onderwerpen werden verwerkt in een aansprekend en volledig geïllustreerd verhaal dat het allemaal gemakkelijker maakt om te begrijpen en te onthouden. Gecombineerd met een laag interactie en gamification voor een plezierige ervaring.

Een aantrekkelijk geïllustreerd verhaal met een laagje interactie en gamficatie!

Dit color ambassador program is geweldig voor ons, omdat ik elke dag architecten bezoek en ze me vragen naar mijn mening als kleurbedrijfmedewerker.

Anoniem

Verkoopmedewerker

Wheelie Pop is een mobiel spel dat tienerhersenen traint om hun smartphone-impulsen te weerstaan tijdens het fietsen.

Wheelie Pop

Een coöperatief spel met improvisatietheater dat tieners aan het praten krijgt over het gevoelige onderwerp van jonge mantelzorgers.

Mantelzorgers Spel

Andere projecten

Verder praten?

Genoeg over ons, laten we praten over jouw geweldige idee, intrigerende vraag of grote uitdaging. We horen graag van je.

Praten?

Leer LXD!

Ben jij een leerprofessional die betere leerervaringen wil ontwerpen? Wij bieden je alles wat je nodig hebt.

Trainingsaanbod

LXD.org

Bezoek LXD.org voor alles over LXD. Het staat vol met waardevolle bronnen die je helpen aan de slag te gaan en je LX design skills te vergroten.

LX Canvas

Ontdek de meest gebruikte tool voor het ontwerpen van leerervaringen: het Learning Experience Canvas. Het is een krachtig hulpmiddel dat gratis te gebruiken is.

LXD Boek

Wil je meer leren over LXD? Lees dan het boek "This is learning experience design - What it is, how it works and why it matters."

LXD Events

Doe mee met wereldwijde LXD fans tijdens onze maandelijkse meet ups en onze jaarlijkse learning experience design conferentie: LXDCON.

We zijn gepassioneerd over alles wat LXD te bieden heeft en willen dat jij er ook van profiteert. Daarom bieden we nuttige LXD tools waarvan iedereen kan genieten!

Ontdek onze LXD Tools

bottom of page